سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های 28 فروردین | مناسبت های 16 آوریل

درگذشت توفیق عفاد
در چنین روزی در سال 1989 میلادی توفیق یوسف عفاد نویسنده مشهور لبنانی دیده از جهان فروبست.

درگذشت دیوید لین
در چنین روزی در سال 1991 میلادی دیوید لین کارگردان مشهور انگلیسی دیده از جهان فروبست . وی دوبار در طول عمر هنری خویش جایزه اسکار را از آن خود کرد . «پلی روی رودخانه کوایی » و« لورنس عربستان» عناوین مهمترین آثار این کارگردان مولف اند . وی در سن هشتاد و سه سالگی در گذشت.

زلزله در سان سالوادور
در چنین روزی در سال 1854 میلاد ی بر اثر یک زلزله مهیب در السالوادور شهر سان سالوادور به طور کلی تخریب شد .

بازگشت لنین از تبعید
در چنین روزی در سال 1917 میلادی لنین به روسیه بازگشت تا انقلاب بلشویکی را در این کشور آغاز کند . ولادیمیر ایلیچ لنین یازده سال در اتریش و سویس در تبعید به سر می برد و قصد داشت از آن مکان به رهبری جنبش های سوسیالیستی خود بپردازد . پس از این دوره تبعید وی به روسیه آمد و از نزدیک انقلابی را که سرانجام در ماه اکتبر به پیروزی رسید رهبری نمود .

آغاز حمله برلین
در چنین روزی در سال 1945 میلای ارتش سرخ جنگ برلین را در میانه جنگ جهانی دوم آغاز کرد .برلین سرانجام پس از چندین روز محاصره در دوم مه همان سال سلیم نیروهای متفقین شد و جنگ در اروپا پایان یافت .

تولد آناتول فرانس
در چنین روزی در سال 1844 میلادی آناتول فرانس نویسنده مشهور فرانسوی به دنیا آمد . نخستین کتاب خود را با نام مجموعه حکایات « ژاکست و گربه لاغر » منتشر نمود و بعدها کتاب ( جنایت آقای سیلوستر بونارد ) را که برای وی جایزه ادبی فرهنگستان فرانسه را به ارمغان آورد نوشت .
آثار آناتول فرانس به شرح زیر می باشد : بالتازار – تاتیس – جلد صدف – بریان پزی ملکه صبا – زنبق سرخ – مستی خاموش تفکر – باغ اپیکور قضیه کرنکوبیل – کلیسا و جمهوری – به طرف یک عصر نوین – سرگذشت مضحک – بر سنگ سفید – چزیره پنگوئن ها – هفت زن ریش آبی – زندگی ژاندارک – خدایان تشنه اند – عصیان فرشتگان – راه افتخار – پیر کوچک و بهار زندگی ؛ اشاره کرد .

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

تولد چارلی چاپلین (چارلز اسپنسر چاپلین)
در چنین روزی در سال 1889 میلادی چارلز اسپنسر چاپلین مشهور به چارلی چاپلین به دنیا آمد . چارلی یکی از نوابغ سینماست . وی با خلق حرکات کمدی توجه فیلمسازان و تهیه کنندگان سینما را به خود جلب کرد و توانست در فیلمهای سینمایی بسیاری نقش ایفا کند . « عصر جدید » عنوان مهمترین فیلم اوست که در آن به تحلیل جامعه آمریکا به همراه طنزی تلخ و گزنده می پردازد.

نخستین ماشین چوب بری
در چنین روزی در سال 1808 میلادی برای نخستین بار در تاریخ ماشین چوب بری در انگلستان ساخته و مورد استفاده قرار گرفت . مخترع ماشین چوببری مانتوس کانگدون بود .

تشکیل ای ای سی
در چنین روزی در سال 1948 میلادی سازمان همکاری های اقتصادی اروپا آغاز به کار کرد.

ثبت گوگل مپ-نیازجو

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط