سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های هجدهم فروردین | مناسبت های 6 آوریل

فتح اندلس به دست مسلمانان
در چنین روزی در سال 92 ه ق اندلس به دست مسلمین و به رهبرى طارق بن زیاد فتح شد .
مسلمانان عرب و بربرهاى شمال آفریقا در سال 92 هجرى قمری تحت فرماندهى طارق بن زیاد با 12 هزار مرد جنگی از تنگه میان مراکش و اسپانیا، (که امروز به نام این سردار جبل الطارق نامیده شده) در اندک زمانى سراسر اسپانیا را که شامل کشور پرتقال کنونى هم بود به تسخیر سپاه اسلام در آورد.
در تاریخ فتح اندلس آمده است که وقتی سپاه مسلمانان تحت فرماندهی طارق از دریا گذشت و پای بر خشکی نهاد ، به دستور طارق ، تمام کشتی ها را از بین بردند.

فتح اندلس بدست مسلمانان-مناسبت های هجدهم فروردین-مناسبت های 6 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
فتح اندلس بدست مسلمانان-مناسبت های هجدهم فروردین-مناسبت های 6 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

به روی کار آمدن سامانیان در ایران
در چنین روزی در سال دویست و شصت ه ق سلسله سامانیان در ایران به روی کار آمد . موسس این سلسله امیر اسماعیل سامانی است . نسب سامانیان به پادشاهان ساسانی می رسد . امیر اسماعیل از طرف برادرش نصر در سال 260 ه ق به حکومت بخارا رسید و این منطقه را مرکز حکومت خود قرار داد . سامانیان در احیای فرهنگ ایرانی تلاش های بسیاری کردند . احمدبن اسماعیل ، نوح بن نصر ، عبدالملک بن نوح ، منصور بن نوح ، نوح بن منصور و منصور بن نوح ( دوم ) از جمله معروفترین پادشاهان این سلسله ایرانی بودند.

تولد رافائل نقاش مشهور ایتالیایی
در چنین روزی در سال 1483 میلادی رافائل ( رافائلو سانزیو ) نقاش مشهور ایتالیایی یده به جهان گشود . وی یکی از بزرگترین نقاشان ایتالیا به شمار می رود . مریم مقدس عنوان مهمترین اثر هنری اوست . وی در سال 1520 میلادی دقیقا در سی و هفتمین سالگرد تولدش در گذشت .

تولد ژان باپتیست روسو نمایشنامه نویس و شاعر فرانسوی
در چنین روزی در سال 1671 میلادی ژان باپتیست روسو نمایشنامه نویس و شاعر مشهور فرانسوی به دنیا آمد .« آواز های ترسناک » عنوان مهمترین اثر اوست.

تولد جیمز میل فیلسوف و مورخ اسکاتلندی
در چنین روزی در سال 1773 میلادی جیمز میل فیلسوف و مورخ مشهور اسکاتلندی دیده به جهان گشود . «تاریخ هند بریتانیایی» عنوان مهمترین اثر اوست.

درگذشت آیزاک آسیموف
در چنین روزی در سال 1992 میلادی آیزاک آسیموف نویسنده مشهور داستانهای علمی تخیلی در سن هفتاد و دو سالگی در گذشت . از مهمترین آثار آیزاک آسیموف به موارد زیر میتوان اشاره کرد : الهه انتقام، باشگاه معما، خارهای فولادی، اختران غبارسان، اقمار مشتری، اقیانوس های ونوس، به کجا می رویم؟، حلقه های زحل، راز کیهان (2)، قلوه سنگی در آسمان، من روبرت ها، خورشید عریان، بشقاب پرنده، ال لوبو سفر مرگ، خدایان هم، غارهای پولادی، سفر شگفت انگیز، سفر معجزه آسا، شبانگاه، سیاره محکوم به نابودی، جریان های فضا، گورهای فولادی، کودک زمان، آخرین بنیاد کهکشانی، مأموریت فراموش شده، آزمایش مرگ، نپتون، عطارد، آشغالدانی فضایی، ستاره های دنباله دار و شهاب ها، ماه زمین، سیزده برنامه اخترشناسی، اخترشناس باستان، مریخ و کوازارها، تب اخترها و سیاهچاله ها

نخستین المپیک جدید
در چنین روزی در سال 1896 میلادی نخستین بازیهای المپیک جدید در آتن یونان آغاز شد. در این میان برای نخستین بار جیمز کونولی ، نخستین طلای المپیک را در تاریخ المپیک جدید از آن خود کرد.

نخستین کاشفان قطب شمال
در چنین روزی در سال 1909 میلادی دو آمریکایی به نامهای رابرت پیری و اتوی هنسون برای نخستین بار وارد قطب شمال شدند.

ثبت گوگل مپ-نیازجو

18 فروردین برابر با 6 آوریل 1886 میلـادی ونکوور کانادا به عنوان شهر اعلـام شد.

18 فروردین برابر با 6 آوریل 1889 میلـادی نخستین دوربین دستی به بازار آمد.

18 فروردین برابر با 6 آوریل 1938 میلـادی تفلون ساخته شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط