سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های 22 فروردین | مناسبت های 10 آوریل

تولد سیمین غانم
سیمین غانِم (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۳) خواننده محبوب ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان به «سیب»، «پرنده»، «مرد من»، «از تو تنها شدم» و «قلک چشات» اشاره کرد. ریمیکسی از ترانه سیب توسط گروه اودزا به نام «پشت خورشید» ساخته شده‌ که در بازی فیفا ۲۳ و همچنین در تیتراژ آغازین کنفرانس اپل WWDC22 استفاده شد.

تولد سیمین غانم-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
تولد سیمین غانم-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

روز جهانی ASMR
ASMR، طبق صنعت پزشکی، تجربه ای است که عموماً به عنوان یک احساس سوزن سوزن شدن و ایستا توصیف می شود که باعث ایجاد حس سرخوشی می شود. گفته می شود که ASMR می تواند به افراد به صورت شخصی و همچنین بالینی کمک کند. بسیاری از سازندگان ASMR احساساتی را ایجاد می‌کنند که حس گریز را در ویدیوهای خود ایجاد می‌کنند، و زمانی که از نظر بالینی استفاده می‌شود، می‌تواند به درمان علائمی مانند افسردگی، اضطراب و PTSD کمک کند.
روز جهانی ASMR در سال ۲۰۱۲ از طریق مکالمه ای که توسط سازنده ویدیو KellyMSAutumnRed آغاز شد.WhisperingLife اولین یوتیوبری بود که به محبوبیت ASMR کمک کرد.

روز جهانی ASMR-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
روز جهانی ASMR-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

درگذشت جبران خلیل جبران
درچنین روزی در سال1931میلادی «جبران خلیل جبران» نویسنده، شاعرو فیلسوف لبنانی دار فانی را وداع گفت. جبران خلیل جبران در سال 1918 میلادی نخستین مجموعه شعرش را با نام دیوانه به زبان انگلیسی منتشر کرد. پیش قراول (1920) ، پیامبر (1923) ، شن و کف ( 1926) ، مسیح پسر انسان (1928) از دیگر آثارادبی او به زبان انگلیسی است . ارواح عاصی (1908) ، بالهای شکسته (1912) و یک اشک ویک لبخند ( 1914) از عناوین مهمترین آثار او به زبان عربی هستند . وی در حوزه علوم روانشناختی نیز آثاری از خود به جای نهاده است که از میان آنها می توان به زمین خدایان ( 1931 ) و باغ پیامبر (1933 ) میلادی اشاره کرد. این عارف شاعر در دهم آوریل سال 1931 میلادی در سن چهل و هشت سالگی در نیویورک بر اثر سرطان در گذشت.

درگذشت جبران خلیل جبران-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
درگذشت جبران خلیل جبران-مناسبت های بیست و دو فروردین-مناسبت های 10آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

تولد وودز وارد شیمیدان مشهور آمریکایی
در چنین روزی در سال 1917 میلادی رابرت بونز ووزوارد شیمیدان مشهور آمریکایی دیده به جهان گشود . وی به سال 1965 میلادی جایزه نوبل را از آن خود کرد.

تولد جوزف پولیتزر بنیانگذار جایزۀ ادبی پولیتزر
جوزف پولیتزر (به انگلیسی: Joseph Pulitzer ) (زاده ۱۰ آوریل ۱۸۴۷ – درگذشته ۲۹ اکتبر ۱۹۱۱) روزنامه‌نگار معروف آمریکایی و بنیان‌گذار جایزهٔ ادبی پولیتزر است.

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

آزادی اودسا
در چنین روزی در سال 1944 میلادی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بندر اودسا را از تصرف نازی ها خارج کردند .

نخستین انتخابات ژاپن
در چنین روزی در سال 1946 میلادی نخستین انتخابات برای تعیین نوع رژیم ژاپن در این کشور برگزار شد .ثبت گوگل مپ-نیازجو

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط