سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های دوازدهم فروردین | مناسبت های 31 مارس

روز جهانی بکاپ

جمعه 11 فروردین ماه مصادف با 31 مارس که در تقویم های بین المللی روز ذخیره سازی داده یا همان بکاپ گرفتن نام‌گذاری شده جهت یادآوری چالش و بحران های از دست رفتن دیتاها می باشد. هر روز مردم، کسب‌وکارها و حتی بازی‌ها حجم عظیمی از داده‌های ارزشمند خود را از دست می‌دهند، چرا که آنها از این یک رویه اساسی تهیه نسخه پشتیبانی از اطلاعات پیروی نمی‌کنند. روز جهانی پشتیبان‌گیری یا بکاپ به عنوان یادآوری برای پشتیبان‌گیری از فایل‌هایتان، حتی اگر سالی یک‌بار باشد، در نظر گرفته شده است.
کلمه بکاپ معادل اصطلاح Backup در زبان انگلیسی است. معنی بکاپ در فارسی به “پشتیبان” یا “نسخۀ پشتیبان” معروف است.

سوگندنامه روز جهانی بکاپ
برای رعایت و تاکید بر اهمیت موضوع بکاپ و تهیه پشتیبان گیری از اطلاعات و داده‌ها، سوگندنامه‌ای تنظیم شده است
THE WORLD BACKUP DAY PLEDGE
“I solemnly swear to backup my important documents and precious memories on March 31st.”
من رسما سوگند یاد می‌کنم که از اسناد مهم و خاطرات ارزشمند خود در ۳۱ مارس نسخه پشتیبان تهیه کنم.
این سوگند تاکید بسیاری بر اهمیت پشتیان‌گیری دارد. با یاد کردن این سوگند خود را ملزم می‌کنیم که از داده‌ها و اطلاعات‌مان بکاپ بگیریم.

روز جهانی بکاپ-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو
روز جهانی بکاپ-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

گشایش رسمی برج ایفل

31 مارس سال 1889 به مناسبت صدمین سال انقلاب فرانسه برج ایفل به ارتفاع 300 متر در پاریس بطور رسمی گشایش یافت. برج ایفل به نام مهندس اصلی آن، گوستاو ایفل، نامگذاری شده است
ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید.
گشایش رسمی برج ایفل-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو
گشایش رسمی برج ایفل-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو

روز جهانی خواندن داستان های خنده دار

امروز روز جهانی خواندن داستان های خنده داره😊😊😊‌
حتما امروز یه داستان خنده دار بخونید و لذت ببرید

روز جهانی خواندن داستان خنده دار-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو
روز جهانی خواندن داستان خنده دار-مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس-تقویم تاریخ-نیازجو

ثبت گوگل مپ-نیازجو

سایر مناسبت های دوازدهم فروردین-مناسبت های 31 مارس

تولد رنه دکارت فیلسوف ، ریاضیدان و فیزیکدان فرانسوی
درچنین روزی در سال 1596 میلادی رنه دکارت فیلسوف و ریاضیدان و فیزیکدان فرانسوی متولد شد. شعار دکارت این بود که ” من می اندیشم پس هستم”. از مهمترین آثار رنه دکارت گفتار در روش، اصول فلسفه ، و انفعالات نفسانی می باشد.

تولد ژوزف هایدن آهنگساز مشهور اتریشی
در چنین روزی در سال 1732 “ژوزف هایدن ” آهنگساز مشهور اتریشی دیده به جهان گشود . او علیرغم حاکم بر زندگی خانواده اش توانست با استعداد خاص خود در حوزه موسیقی به ویژه ارکسترال آثار زیبایی را به جهان موسیقی عرضه دارد .

تولد نیکلای گوگول نویسنده نامدار روسیه
در چنین روزی در سال 1809 “نیکلای واسیلیوویچ – گوگول “نویسنده نامدار روسیه در “سوروت شینزی” از توابع “اوکرائین” قدم به عرصه وجود گذاشت . او ابتدا به نقاشی علاقه داشت و پس از آن به ادبیات روی آورد . نخستین اثر وی «شب نشینی های مزرعه » نام دارد . «بازرس کل» ، «افسانه ها» ، «راهزنان » و« عروسی » از جمله آثار مشهور نیکلای گوگول است . نمایشنامه «بازرس کل » او انتقادات گسترده ای را برای او به دنبال داشت . گوگول به همین خاطر مدت دوازده سال در تبعید به سر برد.

تولد سن جان پرس
در چنین روزی در سال 1887 میلادی سن جان پرس شاعر فرانسوی به دنیا آمد . وی در سال 1960 میلادی جایزه نوبل ادبی را از آن خود کرد .

تولد لئو بوسکالیا
در چنین روزی در سال 1924 میلادی فلیس لئوناردو بوسکالیا روانشناس نویسنده و سخنران برجسته آمریکایی -ایتالیایی‌تبار متولد شد. وی چندین کتاب در حوزه روانشناسی نگاشته است .

درگذشت شارلوت برونته
در چنین روزی در سال 1855 میلادی شارلوت برونته نویسنده انگلیسی دیده از جهان فروبست . کتاب «جین ایر» عنوان مهمترین اثر شارلوت برونته می باشد.

درگذشت آرتور کریستینسن
در چنین روزی در سال 1945 میلادی آرتور کریستین سن از بزرگترین مستشرقین و خاورشناسان دار فانی را وداع گفت .

جایزه ادبی پولیتزر تونی موریسون
تونی موریسون اولین نویسنده سیاه پوست برنده جایزه نوبل در سال 1988 به خاطر نگارش رمان دلبند (معشوقه) (که در فارسی به نام محبوب هم منتشر شده) برندهٔ جایزه ادبی پولیتزر شد و در سال 1993 نیز جایزه ادبی نوبل به او تعلقگرفت.

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1492 میلـادی ملکه ایزابلا رئیس منطقه کاستیلای اسپانیا و فردیناند پادشاه اروگون اسپانیا یهودیان را از این دو منطقه اخراج کردند.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1747 میلـادی یوهان پتر شولتس آهنگسار بنام آلمانی متولد شد.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1844 میلـادی اندرو لـانگ نویسنده، شاعر و مترجم اسکاتلندی به دنیا آمد.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1885 میلـادی دولت انگلستان سرزمین بوتسوانا واقع در قلب آفریقای جنوبی را که بچوانالند می نامید تحت الحمایه خود کرد.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1907 میلـادی ارتش رومانی با خشونت تمام انقلـاب کشاورزان مولداوی را سرکوب کرد.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1983 میلـادی در یک زلزله شدید در کشور کلمبیا دست کم 5000 تن کشته شدند.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1991 میلـادی پیمان ورشو عملـا منحل شد. با اینکه قرار بود (سران آمریکا و شوروی قبلـا به توافق رسیده بودند) که ناتو هم تبدیل به یک اتحادیه سیاسی شود، در عمل این اتحادیه نظامی غرب به توسعه خود دست زد و کشور های عضو پیمان منحله ورشو و حتی سه کشور از ممالک 15 گانه شوروی را هم وارد خود کرد و چون نوبت به گرجستان و اوکراین رسید، روس ها از خواب غفلت بیدار شدند و ایستادگی خود را آغاز کرده اند

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 1991 میلـادی گرجستان قلمرو قدیمی ایران در قفقاز که دو قرن (از زمان فتحعلی شاه قاجار) عملـا ضمیمه حکومت مسکو بود اعلـام استقلـال کرد.

دوازدهم فروردین برابر با 31 مارس 2010 میلـادی جمهوری دمکراتیک خلق کره دولت آمریکا و دولت کره جنوبی را متهم ساخت که به توطئه چینی و تهیه طرح بی ثبات کردن وضعیت در آن کشور دست زده اند و تهدید کرد که علیه طراحان این طرح دست به یک شبیخون اتمی خواهد زد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط