سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های شانزدهم فروردین | مناسبت های 4 آوریل

تولد کاراکالا
در چنین روزی در سال 188 میلادی کاراکالا (مارکوس آئوریوس آنتونیوس) امپراطور روم کبیر به دنیا آمد. وی بین سالهای 211 تا 217 میلادی بر این کشور حکومت می کرد.

تولد رمی دو گورمون منتقد و نویسنده فرانسوی
در چنین روزی در سال 1858 میلادی رمی دو گورمون منتقد و نویسنده فرانسوی دیده به جهان گشود . «جسم عشق » عنوان مهمترین اثر ادبی اوست.

تولد مارگریت دوراس نویسنده مشهور فرانسوی
در چنین روزی در سال 1914 میلادی مارگریت دوراس نویسنده مشهور فرانسوی متولد شد . از وی آثار بسیاری به جای مانده است . درد ، عشق ، عاشق ، زندگی آرام، سدی بر اقیانوس آرام، مدراتوکانتابیله، ساعت ده ونیم شب تابستان، میدان، هیروشیما عشق من ، شیدایی لل و اشتاین عناوین مهمترین آثار او می باشد. دوراس یکی از مشهور ترین نویسندگان فرانسوی است که آثار او بر ادبیات معاصر فرانسه تاثیر فراوانی نهاده است.

تولد آندری تارکوفسکی
در چنین روزی در سال 1932 میلادی آندری تارکوفسکی کارگردان مولف و مشهور روس دیده به جهان گشود .« سولاریس » ، «استاکر» و« ایثار» از جمله مهمترین آثار این فیلمساز صاحب سبک روسی هستند .

درگذشت کارل بنز
در چنین روزی در سال 1929 میلادی کارل فردریش بنز طراح و مهندی اتوموبیل دیده از جهان فروبست . وی خودروی مرسدس را طراحی نمود و آن را به نام همسر خود نامگذاری کرد . بنز در هشتاد و چهار سالگی در گذشت. در حال حاضر خودروسازی بنز به نام وی در تمامی جهان مشهور شده است .

درگذشت ویلهلم اوستوالد شیمیدان و فیزیکدان
در چنین روزی در سال 1932 میلادی ویلهیلم اسوالد شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی دیده از جهان فروبست . وی در سال 1909 میلادی جایزه نوبل شیمی را از آن خود کرد .

 

 

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

ثبت گوگل مپ-نیازجو

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط