سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های پانزدهم فروردین | مناسبت های 3 آوریل

روز ذخایر ژنتیکی و زیستی
با توجه به اهمیت حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور پانزدهم فروردین در تقویم کشور به منظور فرهنگ سازی در این زمینه ثبت شد
شرایط آب و هوایی مختلف، تنوع زیستی بسیار غنی (گیاهی، جانوری، میکرو ارگانیسم و.) در اکوسیستم خشکی و آبی کشوروجود دارد، لذا این پتانسیل و توانایی بالقوه برای کشور ایجاد شده که شناسایی، ثبت، حفاظت، ذخیره سازی و ارائه خدمات مرتبط با این ثروت ملی جهت بهره برداری علمی، پژوهشی و اقتصادی از ضرورت‌های استراتژیک جامعه قرار گیرد.

روز ذخایر ژنتیکی و زیستی-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
روز ذخایر ژنتیکی و زیستی-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

درگذشت پروین اعتصامی
در چنین روزی در سال 1320 هجری شمسی، رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی شاعر گرانقدر ایرانی در 35 سالگی در گذشت. مجموعه اشعار پروین اعتصامی شامل 248 قطعه ( قصیده، مثنوی و قطعه ) است. تعداد 65 قطعه از آن حالت مناظره دارد، که هدف آنها بیان پندهای اخلاقی است. وی در سال 1320 در تهران و بر اثر بیماری حصبه دار فانی را وداع گفت. آرامگاه او در قم واقع شده است.

درگذشت پروین اعتصامی-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
درگذشت پروین اعتصامی-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

روز جهانی هویج
روز جهانی هویج برای اولین بار در چهارم آوریل سال ۲۰۰۳ نامگذاری شد و بسیاری از کشورهای جهان با بیشترین میزان کاشت آن، این روز را جشن گرفتند. در سال ۲۰۱۲، جشنهای روز هویج به سایر نقاط دنیا نظیر فرانسه، سوئد، روسیه، ایتالیا، ژاپن، استرالیا و بریتانیا گسترش یافت و به تدریج اغلب کشورهای جهان را در بر گرفت.

روز جهانی هویج-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
روز جهانی هویج-مناسبت های شانزدهم فروردین-مناسبت های 4 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

 

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

سایر مناسبت های پانزدهم فروردین | مناسبت های 3 آوریل
پانزدهم فروردین برابر با 3 آوریل 1453 میلـادی شهر قسطنطنیه پایتخت روم شرقی به محاصره نیرو های محمد دوم (محمد فاتح) سلطان عثمانی ها درآمد که تا 29 ماه مه این سال ادامه یافت. پس از سقوط این شهر و تبدیل نام آن به اسلـامبول بود که مورخان آغاز دوره تاریخی تازه ای تحت عنوان «قرون جدید» را اعلـام کردند. دولت اتاتورک در آغاز دهه 1930 نام اسلـامبول (شهر اسلـام) را به استانبول تغییر داد.

 

پانزدهم فروردین برابر با 3 آوریل 1885 میلـادی مهندس آلمانی، گوتلیب دایملرGottlieb Daimler طرح انجین (موتور انفجاری) را به ثبت رساند.

پانزدهم فروردین برابر با 3 آوریل 1917 میلـادی لنین در چنین روزی به روسیه بازگشت و رهبری جنبش برای انقلـاب را که در اکتبر همین سال (هفت ماه بعد) به پیروزی رسید به دست گرفت. وی که قبلـا در سویس بود با کمک دولت آلمان به روسیه بازگشته بود. آلمان در حال جنگ با روسیه بود.

استقلال سنگال
در چنین روزی در سال 1960 میلادی سنگال از کشور فرانسه مستقل شد.

ترور مارتین لوتر کینگ
در چنین روزی در سال 1968 میلادی مارتین لوتر کینگ رهبر سیاهپوستان آمریکایی ترور شد. وی در سال 1963 جنبش عظیمی را راه اندازی کرد و توانست در سال 1964 میلادی جایزه نوبل صلح را از آن خود سازد. لوتر کینگ سرانجام در چنین روزی در سال 1968 به ضرب گلوله یک سفید پوست نژاد پرست از پای در آمد.

درگذشت گراهام گرین
در چنین روزی در سال 1991 میلادی گراهام گرین از نویسندگان برجسته بریتانیایی دار فانی را وداع گفت. « آمریکایی آرام »، « وزارت ترس»، «پایان کار» و « از درمان گذشته » عناوین مهمترین آثار او می باشد.

نخستین پرواز بر فراز اورست
در روز 3 آوریل 1933 چهار خلبان اسکاتلندی نخستین پرواز نمادین را بر فراز بام دنیا اورست صورت دادند.
آنها برای دستیابی به این موفقیت مسافت 500 کیلومتری را در مدت زمان 3 ساعت پیمودند تا 50 متر بالاتر از قله اورست به پرواز درآیند. این پرواز 30 سال بعد از نخستین پرواز انسان صورت گرفت

امضای طرح مارشال
در چنین روزی در سال 1948 میلادی هری ترومن طرح مارشال را امضا کرد. بر اساس این طرح پس از جنگ جهانی دوم آمریکا به کمک اقتصادی کشور جنگ زده در اروپا شتافت و مبلغ پنج بیلیون دلار را به شانزده کشور اروپایی کمک کرد. البته این اقدام آمریکا در جهت مبارزه با کمونیسم در این کشور صورت گرفت.

ثبت گوگل مپ-نیازجو

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط