سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های هفتم فروردین | مناسبت های 27 مارس

روز جهانی تئاتر

روز جهانی تئاتر توسط موسسه بین المللی تئاتر آی تی آی (I T I)  در سال 1961 آغاز شد. روز جهانی تئاتر هر ساله در 27 مارس توسط مراکز آی تی آی (I T I) در سراسر جهان و توسط بسیاری از شرکت های بین المللی تئاتر جشن گرفته می شود. این روز با اجرای رویدادهای مختلف تئاتر ملی و بین المللی مشخص می شود. یکی از رویدادهای جالب توجه، انتشار پیام بین المللی روز جهانی تئاتر به جهان است.
ابتدا در هلسینکی و سپس در وین در نهمین کنگره جهانی آی تی آی (I T I) در ژوئن 1961 بود که رئیس جمهور آروی کیویما به نمایندگی از مرکز فنلاند موسسه بین المللی تئاتر پیشنهاد کرد که روز جهانی تئاتر برقرار شود. این پیشنهاد که توسط مراکز اسکاندیناوی حمایت شد، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.
هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1512 میلـادی هوان پونسه دو لئون Juan Ponce De Leon اسپانیایی نخستین اروپایی بود که پا به منطقه فلوریدا در آمریکای شمالی گذارد و این منطقه تا قرن 19 از مستملکات اسپانیا بود که دولت واشنگتن آن را از اسپانیا خریداری کرد و اینک یک ایالت فدراسیون آمریکا را تشکیل می دهد.

۲۷ مارس برابر با هفتم فروردین‌ روز جهانی تئاتر می باشد که از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

روز جهانی تئاتر-مناسبت های هفتم فروردین-مناسبت های 27 مارس-نیازجو
روز جهانی تئاتر-مناسبت های هفتم فروردین-مناسبت های 27 مارس-نیازجو

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

سایر مناسبت های هفتم فروردین ( مناسبت های 27 مارس)

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1668 میلـادی کینگ چارلز پادشاه وقت انگلستان منطقه بمبئی هند را به کمپانی انگلیسی هند شرقی بحشید!.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1884 میلـادی تلفن راه دور برای نخستین بار در این روز میان دو شهر نیویورک و بوستون آغاز بکار کرد.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1941 میلـادی در پی برکناری پرنس «پل» در بلگراد که هواخواه هیتلر بود، رهبر وقت آلمان دستور تصرف یوگوسلـاوی را صادر کرد.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1962 میلـادی (1341 خورشیدی) کاظم زاده ایرانشهر روشنفکر و فرهنگ دوست ایرانی در سویس دیده از جهان فروبست.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1962 میلـادی (1341 خورشیدی)، ایران مانند سایر کشور ها دارای یک شرکت ملی هواپیمایی (اختصارا هما) شد.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1968 میلـادی یوری گاگارین فضانورد شوروی و نخستین انسانی که با ماهواره کره زمین را دور زد در یک سانحه عادی هوائی در 34 سالگی جان سپرد.

هفتم فروردین برابر با 27 مارس 1977 میلـادی در برخورد دو جمبو جت مسافربر، یکی آمریکایی و دیگری هلندی، در فرودگاه جزیره کاناریCanary (متعلق به اسپانیا) پانصد و پنجاه و دو تن مسافران دو هواپیما کشته شدند که تا آن زمان حادثه بی سابقه ای بود.

ثبت گوگل مپ-نیازجو

-فتح رادار و سایت دزفول
در چنین روزی در سال 1361  رادار و سایت هوایی دزفول به دست رزمندگان ایران فتح شد .
-تولد رابرت فراست
در چنین روزی در سال 1874 میلادی رابرت فراست شاعر مشهور آمریکایی دیده به جهان گشود . «جاده ساخته نشده» عنوان مهمترین اثر اوست . فراست در ابتدا به کار مزرعه داری مشغول بود . وی پس از مدتی حضور در انگلستان به شعر روی آورد و نخستین کتاب شعر خود را در این کشور منتشر نمود . او بعدها به آمریکا مهاجرت نمود و در آن دیار به یکی از قدرتمندترین شاعران بدل شد . «فاصله های کوه ها»، و «درخت بیننده» از دیگر آثار او می باشد . وی موفق شد در طول زندگی ادبی اش چهار بار جایزه معتبر ادبی پولیتزر را در یافت دارد.
-تولد جوزف کمپل
در چنین روزی در سال 1904 میلادی جوزف کمپل اسطوره شناس مشهور انگیسی به دنیا آمد . «تصاویر اسطوره ای» عنوان مهمترین اثر مکتوب اوست .
-تولد تنسی ویلیامز
در چنین روز ی در سال 1911 میلادی تنسی ویلیامز نمایشنامه نویس بر جسته آمریکایی به دنیا آمد . «گربه ای بر پشت بام » عنوان مهمترین نمایشنامه وی نام دارد .
-تولد کریستیان بی آنفینسن
در چنین روزی در سال 1916 میلادی آنفینسن شیمیدان مشهور آمریکایی متولد شد . او در حوزه فیزیولوژی تحقیقات بسیاری به انجام رسانده است . وی به سال 1972 میلادی جایزه نوبل شیمی را از آن خود کرد .
-درگذشت والت ویتمن
در چنین روزی در سال 1892 میلادی والت ویتمن شاعر آمریکایی در سن هفتاد و دو سالگی در گذشت .
ویتمن در سال 1819 در آمریکا به دنیا آمد . وی در میانه جنگ های شمال و جنوب آمریکا در یکی از بیمارستان های نظامی مشغول خدمت بود . ویتمن به سال 1881 میلادی شاهکار ادبی خود را با نام «علف ها» منتشر ساخت . «سرود درختان جنگل سرخ » از دیگر آثار آن شاعر بنام آمریکایی است .
-محاصره یافا
در چنین روزی در سال 1799 میلادی ناپلئون یافا در کشور فلسطین را به محاصره خویش در آورد .
-زلزله کاراکاس
در چنین روزی در سال 1812 میلادی بر اثر زلزله ای در کاراکاس نود درصد این شهر نابود شد . حدود بیست هزار نفر بر اثر این زلزله جان باختند .
-نخستین کمپانی فیلم
در چنین روزی در سال 1885 میلادی ، نخستین کمپانی فیلم تجاری با عنوان مپانی فیلم ایستمن آغاز به کار کرد .
-پایان نخستین جنگ بالکان
در چنین روزی در سال 1913 بلغارستان منطقه آدریان پل را به اشغال خود در آورد . با این اشغال نخستین جنگ بالکان پایان یافت .
-حمله به اسن
در چنین روزی در سال 1944 میلادی و در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بیش از هفتصد هواپیمای بریتانیا شهر اسن آلمان را مورد تهاجم نظامی خویش قرار داد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط