سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های سوم فروردین

روز  3 فروردین مقارن است با روز 23 March . روز سه فروردین تعطیل رسمی است و سنت دید و بازدید در این روز تعطیل توسط همه ایرانیان در هر نقطه ای از جهان پاس داشته می شود.
تداوم جشن نوروز در روز ۳ فروردین ۱۴۰۳ خبر از جایگاه طبیعت و نوزایی در فرهنگ ایرانی می دهد. جشن نوزایی زمان و طبیعت نشان از آگاهی عمیق اقوام ایرانی از ضروروت تحول و نوزایی می دهد.

نوروز باستان-مناسبت سوم فروردین-نیازجو
نوروز باستان-مناسبت سوم فروردین-نیازجو

روز جهانی هواشناسی

تاسیس سازمان جهانی هواشناسی در 23 مارس 1950 به عنوان روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است. سازمان جهانی هواشناسی هر سال یک شعار برای روز جهانی هواشناسی را اعلام می کند و این روز در تمام کشورهای عضو سازمان جشن گرفته می‌شود. در ایران نیز سازمان هواشناسی کشور همه ساله 23 مارس مصادف با سوم فروردین را که در سالهای کبیسه این روز مصادف با چهارم فروردین است بعنوان روز جهانی هواشناسی برگزار می کند. روز جهانی هواشناسی هر ساله در تاریخ 23 مارس به وقوع می پیوندد تا تاریخ عضویت کشورها در کنوانسیون سال 1950 که سازمان جهانی هواشناسی را تاسیس کرد، جشن گرفته شود. این روز همچنین نشان دهنده سهمی است که خدمات ملی هواشناسی و هیدرولوژیکی به ایمنی و رفاه جامعه می انجامد.

روز جهانی هواشناسی-مناسبت سوم فروردین-نیازجو
روز جهانی هواشناسی-مناسبت سوم فروردین-نیازجو

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

روز جهانی آب

روز جهانی آب مصادف با سوم فروردین هر سال (۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نام‌گذاری شده‌است. روز جهانی آب، اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل رسما مطرح شد. در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه شماره ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.

روز جهانی آب-مناسبت سوم فروردین-نیازجو
روز جهانی آب-مناسبت سوم فروردین-نیازجو

 

ثبت گوگل مپ-نیازجو

سایر مناسبت های سوم فروردین ( مناسبت های 22 مارس)

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1169 میلـادی «شیر کوه» ژنرال و وزیر «کرد» دولت مصر و عموی صلـاح الدین ایوبی درگذشت که بعدا صلـاح الدین جای او را گرفت و با صلیبیون وارد جنگ شد.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1808 میلـادی ناپلئون بناپارت برادر خود «ژوزف» را پادشاه اسپانیا کرد.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1868 میلـادی دانشگاه کالیفرنیا در «برکلی ـ در آن زمان شهر اوکلند» آغاز بکار کرد که اینک دارای شعب متعدد است. برکلی، شهر روشنفکری آمریکا دیوار به دیوار شهر اوکلند است.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1919 میلـادی موسولینی در میلـان جنبش «فاشیست» ایتالیا را تاسیس کرد که بعدا به صورت یک حزب ناسیونالیست درآمد.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1919 میلـادی حزب کمونیست Perserikatan هند ( PKI) تاسیس شد.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1934 میلـادی کنگره آمریکا پذیرفت که از سال 1945 (11 سال پس از آن) به فیلیپین استقلـال داده شود. آمریکا در آستانه قرن 20 ، و در جریان جنگ با اسپانیا و پیروزی در این جنگ، فیلیپین را تصرف کرده بود و اداره می کرد. مجمع الجزایر فیلیپین که نامـ پادشاه وقت اسپانیا بر آن نهاده شده است قرن ها مستعمره اسپانیا بود. جمعیت فیلیپین در سال 2006 به نود میلیون نفر رسیده بود.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1940 میلـادی جنبش مسلمانان همه هند خواهان ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمانان این شبه قاره شد. این کشور هفت سال بعد، و تن ها بر پایه تفاوت دین به نامـ پاکستان و در دو طرف هند به وجود آمد که در سال 1971، قسمت شرقی درپی یک جنگ خونین و با کمک دولت هند به نامـ بنگلـادش استقلـال یافت و جمهوری پاکستان منحصر به بخش غربی آن شد.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1945 میلـادی جزیره اوکیناوای ژاپن زیر آتش 1500 ناو آمریکایی قرار گرفت که چنین آتشی در طول جنگ جهانی دومـ بیسابقه بود.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1956 میلـادی پاکستان از این روز در چارچوب جامعه مشترک المنافع جمهوری اسلـامی پاکستان شد که یک روز ملی این کشور بشمار می رود.

سوم فروردین برابر با 23 مارس 1956 میلـادی سودان که مستعمره انگلستان بود از این روز استقلـال یافت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط