سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های بیستم فروردین | مناسبت های 8 آوریل

روز ملی فناوری هسته‌ای / روز ملی انرژی هسته ای
به پاس قدردانى از تلاش‌هاى افتخار آفرين دانشمندان جوان ايرانى در دستيابى كشور به فناورى صلح آميز هسته اى،در تاریخ بیستم فروردین 1385 ، روز 20 فروردين در تقويم رسمى ايران «روز ملى فناورى هسته اى» نام گرفت.

روز ملی فناوری هسته‌ای-مناسبت های بیستم فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
روز ملی فناوری هسته‌ای-مناسبت های بیستم فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

روز جهانی یوگای کودکان
روز جهانی یوگای کودکان در هشتم آپریل 2016 توسط «تریسا ان پاور» نامگذاری شد تا کودکان را کمک کند که خیالاتشان را به شکل تمرینی و با انجام دادن چیزی مانند سرگرمی تجلیل کنند.

روز جهانی یوگای کودکان-مناسبت های بیست فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
روز جهانی یوگای کودکان-مناسبت های بیست فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

 

تولد آلارد پیرسون فیلسوف و شاعر آلمانی
در چنین روزی در سال 1831 میلادی آلارد پیرسون فیلسوف آلمانی دیده به جهان گشود. وی علاوه بر این شاعر نیز بود و در حوزه تاریخ هنر نیز مطالعات بسیاری به انجام رسانده بود .

تولد ادموند هوسرل
در چنین روزی در سال 1859 میلادی ادموند هوسرل فیلسوف برجسته آلمانی دیده به جهان گشود. وی مکتب پدیدارشناسی را تاسیس کرده است . فلسفه علم حساب ، مطالعات منطقى ، تجربه و حکم ، اندیشه های دکارتى ، پدیدارشناسى و انسان ‏شناسى ، اندیشه پدیدارشناسى و پدیدارشناسى و مبانى علوم از مهمترین آثار این اندیشمند است .
تولد جان ار هیکس

تولد جان ار هیکس اقتصاددان مشهور بریتانیایی
در چنین روزی در سال 1904 میلادی جان هیکس اقتصاددان مشهور بریتانیایی به دنیا آمد. وی به سال 1972 میلادی جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کرد .

تولد ملوین کلوین شیمیدان مشهور آمریکایی
در چنین روزی در سال 1911 میلادی کالوین شیمیدان مشهور آمریکایی دیده به جهان گشود. وی بخاطر تحقیقات درباره تشابه های دی اکسید کربن در گیاهان در سال 1961 میلادی جایزه نوبل شیمی را از آن خودکرد.

درگذشت یاکوب آرابس
در چنین روزی در سال 1914 میلادی یاکوب آرابس نویسنده مشهور چک دیده از جهان فروبست. اندیل میرو عنوان مهمترین اثر ادبی اوست . وی در هفتاد سالگی در گذشت .

درگذشت پابلو پیکاسو
در چنین روزی در سال 1973 میلادی پابلو پیکاسو نقاش مشهور اسپانیایی دیده از جهان فروبست. گرنیکا عنوان مهمترین اثر اوست. او واضع مکتب کوبیسم در نقاشی است و پس از او نگاه نقاشان به مساله فرم و محتوا دگرگون شد. وی در ابتدا یک نقاش کلاسیک بود که مهمترین آثار آن دوره وی تابلوهای زن در لباس سپید و عشاق نام دارد . پیکاسو نخستین کسی بود که کاغذهای چاپ شده و سنجاق و میخ را با نقاشی هایش آمیخت (کولاژ) .

آخرین جلسه جامعه ملل
در چنین روزی در سال 1946 میلادی برای آخرین بار جامعه ملل آخرین جلسه خود را تشکیل داد. پس از آن سازمان ملل متحد تاسیس گردید.

اسکار 35
در چنین روزی در سال 1963 میلادی سی و پنجمین دوره مراسم اسکار برگزار گردید. در این دوره از مراسم اسکار فیلم لورنس عربستان با بازی آن بانکرفت و گریگوری پک و به کارگردانی دیدوید لین جایزه اصلی جشنواره را از آن خود کرد.

تعویق اسکار
در چنین روزی در سال 1968 چهلین مراسم اسکار به منظور گرامیداشت یاد مارتین لوتر کینگ و به منظور پاسداشت این حافظ حقوق سیاهان دراروپا به تعویق افتاد.

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

20 فروردین برابر با 8 آوریل 876 میلـادی طبق نوشته برخی از تاریخ نگاران، نبرد دیرالعاقول میان سپاه یعقوب لیث صفاری و ارتش خلیفه عباسی در این روز آغاز شد. ارتش عباسیان با شکستن دیواره دجله و سرازیر کردن آب به زیر پای سپاهیان یعقوب مانع پیروزی صفاریان شدند.

20 فروردین برابر با 8 آوریل 1513 میلـادی خوان پونسه د لئون کاوشگر اسپانیایی که در جستجوی چشمه آب حیات به قاره آمریکا رفته بود، در آمریکای شمالی به فلوریدا رسید. وی نخستین اروپایی بود که وارد فلوریا شده بود و همین گام گذاردن دو لئون بر خاک فلوریدا و طبق رسم آن زمان، باعث شد که دولت اسپانیا فلوریدا را تملک کند که سه قرن بعد آن را به دولت واشنگتن فروخت.

20 فروردین برابر با 8 آوریل 1789 میلـادی مجلس نمایندگان آمریکا (ایالـات متحده) نخستین جلسه خودرا تشکیل داد.

20 فروردین برابر با 8 آوریل 1965 میلـادی در این روز در سال 1344 اراضی دولتی جلـالیه (پارک لـاله امروز) در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت تا در آنجا پارک بسازد. قبلـا از این اراضی برای اسبدوانی، سیرک، نمایشگاه کشاورزی، آموزش رانندگی، فرود هواپیما های ویژه و گاهی هم میتینگ سیاسی استفاده می شد. پارکی که در این اراضی ساخته شد «فرح» نامگذاری شد که این نام پس از پیروزی انقلـاب به «لـاله» تبدیل شده است.

پارک لاله-مناسبت های بیست فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو
پارک لاله-مناسبت های بیست فروردین-مناسبت های 8 آوریل-تقویم تاریخ-نیازجو

ثبت گوگل مپ-نیازجو

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط