سایت تبلیغاتی نیازجو
سایت تبلیغاتی نیازجو

مناسبت های چهارم فروردین

روز  4 فروردین مقارن است با روز 24 March . روز 4 فروردین تعطیل رسمی می باشد و آیین دید و بازدید در این روز تعطیل توسط همه ایرانیان در هر نقطه ای از جهان پاس داشته می شود.
تداوم جشن نوروز در روز 4 فروردین 1403 خبر از جایگاه طبیعت و نوزایی در فرهنگ ایرانی می دهد. جشن نوزایی زمان و طبیعت نشان از آگاهی عمیق اقوام ایرانی از ضروروت تحول و نوروز می دهد.

مناسبت روز چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو
مناسبت روز چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو

روز جهانی سل

روز جهانی سل هر ساله در تاریخ 24 مارس روزی که رابرت کخ باکتری توبرکلوزیس را کشف کرد، گرامی داشته می‌شود. این روز فرصتی برای بالا بردن آگاهی در مورد پیامدهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی سل و حمایت از تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن آن است.

روز جهانی سل-مناسبت چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو
روز جهانی سل-مناسبت چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو

مینی سایت-سایت ارزان-کاتالوگ ساز-نیازجو

روز جهانی فوک

روز جهانی فوک برای آگاهی دادن درمورد فوک ها و جلوگیری از جنایتی است که بر علیه انواع فوک ها در دنیا وجود دارد.
فوک خزری (Caspian seal) یکی از انواع فوک های حقیقی یا بدون گوش است که در دریای خزر زندگی می کند و در معرض خطر انقراض قرار دارد

روز جهانی فوک-مناسبت روز چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو
روز جهانی فوک-مناسبت روز چهارم فروردین-تقویم تاریخ-مناسبت 24 مارس-نیازجو

سایر مناسبت های چهارم فروردین ( مناسبت های 23 مارس)

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1664 میلـادی پادشاه انگلستان فرمان کلنی کردن «رودآیلند» آمریکا را به نام «راجر ویلیامز» صادر کرد. رودآیلند اینک یک ایالت شمال شرقی آمریکاست.

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1837 میلـادی دولت انگلیسی کانادا (دومینیون کانادا) به سیاهپوستان (آفریقایی تبارها) اجازه رای دادن در انتخابات را داد. این، در حالی بود که سیاهپوستان در ایالـات متحده (همسایه جنوبی کانادا) برده به حساب می آمدند، تبعه نبودند و هیچ حقی نداشتند.

ثبت گوگل مپ-نیازجو

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1898 میلـادی در این روز برای نخستین بار در تاریخ، فروش اتومبیل عمومی شد و نخستین دستگاه آن به فروش رسید.

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1906 میلـادی در این روز آماری همراه با نقشه جغرافیائی انتشار یافت که نشان می داد انگلستان بر یک پنجم کره زمین حکومت می کند و اصطلـاح خورشید بر پرچم انگلستان غروب نمی کند از همین روز به میان آمده بود.

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1955 میلـادی دستگاه استحراج نفت از دریا ساحته شد.

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1959 میلـادی عراق از اتحادیه نظامی غرب موسوم به پیمان بغداد که ایران هم در آن عضویت داشت خارج شد و بنای دوستی و اتحاد با مسکو را گذارد که چهار دهه طول کشید.

چهارم فروردین برابر با 24 مارس 1980 میلـادی اسقف «اسکار رومرو» رئیس کل کلیسا های کاتولیک کشور السالوادر ترور شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط